مقالات

پارچه کجراه لباس کاری

هر مجموعه ای بنابر محیط و شرایط کاری نیازمند یک لباس کار و فرم برای پرسنل خود هست.

این مجموعه ها می تواند شامل ارتش یک کشور، اداره، موسسات، حزب ها، باشگاه های ورزشی، طرفداران یک حزب یا جریان فکری، کارخانجات و آتش نشانان باشد.  مجموعه های پزشکی درمانی، واحد های صنعتی، معدن ها، شرکت های خصوصی و دولتی، دانش آموزان مراکز آموزشی و مدارس، رستوران ها، فروشگاه های کوچک و بزرگ و غیره نیز از دسته این مجموعه ها می باشند.

انواع پارچه کجراه مناسب لباس کار

پارچه کجراه پلی استر ویسکوز

پارچه ترگال کجراه در تولید لباس کار یکی از معروف ترین پارچه ها میباشد به همین دلیل به این پارچه، پارچه لباس کاری نیز میگوند و خیلی از افراد این پارچه را با نام پارچه لباس کاری میشناسند.

پارچه کجراه پلی استر ویسکوز 280 گرم وزن دارد.

این پارچه به دلیل ضخامت بالایی که دارد مقاومت کششی بالا تری نسبت به ترگال ساده دارد.

این پارچه نیز برای دانش آموزان مدارس منطقه های سرد، لباس کار کارکنانی که با جرقه سر و کار ندارند، البسه کارگران در محیط های بدون خطر، مانتو پرسنل خانم، شلوار کارمندان، پرسنل آشپز خانه ها، مراکز بزرگ خرید و غیره بسیار پر مصرف است.

این پارچه قیمت بالاتری به نسبت ترگال ساده دارد ولی اگر بخواهیم مقرون به صرفه ترین پارچه برای تهیه لباس کار و فرم و البسه سازمانی در نظر بگیریم بدون شک پارچه کجراه پلی استر پنبه بهترین انتخاب است.

موقع خرید عمده خود از نمایندگی فروش پارچه درباره “رنگ ثابت بودن پارچه در شستشو “سوال فرمایید.
پارچه ترگال ساده و کجراه به صورت چاپی نیز موجود می باشد که بعنوان مثال برای لباس های نظامی با چاپ طرح پلنگی یا چاپ خال خالی و ستاره برای فرم مدارس مورد استفاده قرار می گیرد.
لازم به ذکر است دو پارچه بالا به عنوان خرجکار لباس نیز مصرف ویژه ای دارند.

پارچه لباس کار و کجراه 30-70

این پارچه دو نوع دارد:

پارچه کجراه ٣٠ در صد پنبه و ٧٠ درصد پلی استر
• پارچه کجراه ٧٠ درصد پنبه و ٣٠ درصد پلی استر

به این دو مدل و دو نوع د رخرید حتما توجه کنید و از فروشنده سوال کنید که شما کدام نوع پارچه را خریداری میکنید.

همانطور که می دانید انواع پارچه متقال کجراه در شهرهای اصفهان ، مشهد و یزد تولید می شود. و این د رحالی ست که بعضی کارخانجات این پارچه را با درصد ٨٠ – ٢٠ یعنی ٨٠ درصد پنبه و ٢٠ درصد پلی استر نیز تولید می کنند.
توجه فرمایید که گرماژ این نوع از پارچه به صورت میانگین بین ٣٠٠ تا ۴٨٠ گرم می باشد و در خرید با توجه به سفارش سازمان مورد نظر اقدام به تهیه پارچه کنید.

پارچه لباس کار هم می تواند خالص الیاف طبیعی باشد یا خالص الیاف مصنوعی و یا مخلوطی از هر دو.

اگر درباره مزایای الیاف طبیعی به خصوص پنبه بدانید مشخص است که هرچه درصد پنبه پارچه بالاتر باشد آن پارچه از مرغوبیت بیشتری برخوردار است.

همانطور که میدانید پارچه هایی که از جنس پنبه خالص باشد تبادل حرارتی بالایی بین بدن انسان و محیط دارد و به همین دلیل جلوی تعریق بدن را تا حدودی میگیرد.

پارچه کجراه پنبه ای بسیار در دفع پرتاب جرقه به لباس عکس العمل خوبی دارد و در صورتی که جرقه به لباس کارگر پرتاب شود به علت وجود پنبه از سوراخ شدن آن جلوگیری می کند.
برای لباس کارکنانی که در محیط های گرم به خصوص مناطق جنوبی فعالیت می کنند، مجموعه های نفتی، سایت های گازی، جوشکاری، پالایشگاه ها، سنگ بر ها و … بهتر است از پارچه کجراه پنبه ای استفاده شود.

پارچه کجراه صد در صد پنبه

این نوع از پارچه (پارچه لباس کار) در بازار به پاکویی یا پاکوی نیز شناخته می شود و به اشتباه بعضی آن را پارچه نسوز معرفی می کنند.
پارچه صد در صد پنبه برای مشاغل سخت و پر خطر یا برای لباس کار در محیط های بسیار گرم مناسب است.
در کل در خرید پارچه های پنبه ای توجه فرمایید که پارچه آبرفت دارد یا آبرفت آن در فرآیند تولید گرفته شده است. در صورتی که پارچه آبرفت دارد باید متناسب با میزان آن، تقریبا ۵ سانتی متر الگو ها بزرگتر گرفته شود که لباس پس از شستشو برای فرد تنگ نشود.

 

 

 

 

 

About Post Author

بازگشت به لیست