مقالات

پارچه تنظیف

اولین پارچه حدود ۱۹۰۰ سال پیش از میلاد در آسیای جنوبی توسط تمدن دره سند بافته شد و تا کنون بشر طرح های مختلفی از آن را روانه بازار نموده ومصرف کنندگان براساس نوع نیازشان به پارچه ، جنس موردنظرشان را انتخاب می کنند. از جمله پارچه هایی که می توان گفت استفاده بسیاری دارد و هر قشری از جامعه از آن ها استفاده می کند پارچه تنظیف می باشد. شرکت های خدماتی، صنعتی، صنایع فلزی، صنایع پترو شیمی، عمومی، خانگی،رستوران ها، کارواش ها و … از جمله مصرف کنندگان پارچه تنظیف میباشند و به جرات می توان گفت پارچه تنظیف از جمله مهترین محصولات یک کارخانه به شمار می رود.
از جمله کاربردهایی که می توان برای پارچه تنظیف عنوان نمود استفاده در گلخانه ها می باشد که برای پک کردن کود ورمی کمپوست و تولید جوانه های ارگانیک، عایق بندی لوله ها و موتورخانه ها، نظافت سریع و البته آسان ساختمان و دیگر موارد مصرفی بسیاری عنوان نمود.
به طور کلی پارچه را با مقیاس های جنس الیاف و نوع بافت مورد بررسی قرار داده و دسته بندی می کنند که هر کدام از این موارد، کاربرد و خصوصیت پارچه را معین می سازد . در درجه های بعد طرح پارچه ، رنگرزی ، تکمیل و شاخص های دیگر نیز مورد بررسی قرار میگیرند ولی در اکثر مواقع، تلفیق دو شاخص اول(جنس الیاف و نوع بافت) است که ماهیت اصلی پارچه تشکیل می دهد . (در نتیجه داشتن دانش نسبی و آگاهی نسبت به این دو مورد برای تولید کنندگانی که با پارچه سرو کار دارند امری ضروری می باشد. )

About Post Author

بازگشت به لیست