مقالات

آشنایی با پارچه های پلی استر ویسکوز

پارچه پلی استر ویسکوز یک نوع پارچه مصنوعی است که از ترکیب دو نوع فیبر، یعنی پلی استر و فیبرهای ویسکوز تولید می شود. این پارچه دارای خواصی از هر دو نوع فیبر استفاده شده در آن است.

فیبر پلی استر دارای مقاومت بالا در برابر سایش، پوسته شدن و شکستگی است و به خوبی در برابر رطوبت مقاومت می کند. از طرفی، فیبر ویسکوز نرمی و لطافت بیشتری به پارچه بخشیده و ظاهری جذاب و متفاوت دارد.

پارچه پلی استر ویسکوز معمولاً در تولید لباس‌های رسمی و مجلسی، پوشاک ورزشی، پوشاک کاربردی، پوشاک خانگی، پتو و روتختی و همچنین برای دوخت کیف‌ها و کیسه‌های مختلف استفاده می شود.

مزیت استفاده از پارچه پلی استر ویسکوز در دوخت کیف پارچه ای هم این است که آن دارای خواصی مانند مقاومت در برابر سایش و پوسته شدن، ظاهری جذاب و لطیف، و مقاومت به رطوبت است. با این حال، برای اطمینان از دوام و ماندگاری کیف پارچه ای ، بهتر است از پارچه‌های با مقاومت بالا استفاده کنید.

در کل، پارچه پلی استر ویسکوز دارای ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر سایش و پوسته شدن، ظاهری جذاب و لطیف، و مقاومت به رطوبت است و می‌توان آن را برای دوخت کیف مناسب بدانید.

الیاف ویسکوز چه تاثیری بر کیفیت این پارچه دارد؟

فیبرهای ویسکوز یک نوع فیبر مصنوعی هستند که از سلولز گیاهی به دست می‌آید. این فیبرها به دلیل خواصی مانند نرمی، لطافت، جذب آب بالا و قابلیت بافت و رنگ‌پذیری، در صنایع مختلفی مانند پوشاک، مبلمان و دکوراسیون داخلی، محصولات بهداشتی و بهداشتی بچه‌ها و غیره استفاده می‌شوند.

فرآیند تولید فیبر ویسکوز شامل چند مرحله است. در مرحله اول، سلولز گیاهی به وسیله شیمیایی‌ها از مواد دیگر جدا می‌شود. سپس، سلولز به صورت محلول در آب در می‌آید و در مرحله بعدی، این محلول سلولز با افزودن مواد شیمیایی و پردازش‌های مختلف به شکل رشته‌ای از فیبرهای ویسکوز تبدیل می‌گردد.

فیبرهای ویسکوز دارای خواصی مانند نرمی، لطافت، جذب آب بالا و قابلیت بافت و رنگ‌پذیری هستند. با این حال، برخی از محصولات ویسکوز ممکن است به دلیل ظرفیت جذب آب بالای خود، در برابر آب و رطوبت حساس باشند و در بعضی موارد نیاز به شستشوی ویژه داشته باشند.

در کل، فیبرهای ویسکوز از جمله فیبرهای مصنوعی شناخته شده هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به دلیل خواصی مانند نرمی، لطافت، جذب آب بالا و قابلیت بافت و رنگ‌پذیری، این فیبرها به عنوان یک جایگزین برای فیبرهای طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پارچه های پلی استر ویسکوز دوام و کیفیت مناسب دارند؟

پارچه‌های پلی استر و ویسکوز معمولاً از نظر دوام و کیفیت، به نسبت به قیمت آن‌ها، به خوبی عمل می‌کنند. با این حال، برای اطمینان از دوام و کیفیت پارچه‌های پلی استر و ویسکوز، باید به عوامل مختلفی مانند نوع پلی استر و ویسکوز مورد استفاده، کیفیت تولید، نحوه مراقبت و نگهداری و استفاده از آن‌ها توجه کنید.

به‌طور کلی، پلی استر دارای مقاومت بالا در برابر سایش، پوسته شدن و شکستگی است و به خوبی در برابر رطوبت مقاومت می‌کند. از طرفی، فیبر ویسکوز نرمی و لطافت بیشتری به پارچه بخشیده و ظاهری جذاب و متفاوت دارد. با توجه به ویژگی‌هایی که پارچه پلی استر و ویسکوز دارد، از آن به عنوان پارچه شلوار زنانه یا در تولید لباس‌های رسمی و مجلسی، پوشاک ورزشی، پوشاک کاربردی، پوشاک خانگی، پتو و روتختی و همچنین در دوخت کیف‌ها و کیسه‌های مختلف استفاده می‌شود.

برای افزایش دوام پارچه‌های پلی استر و ویسکوز، بهتر است از روش‌های مناسب شستشو و نگهداری استفاده کنید. همچنین، برای دوام بیشتر، بهتر است پارچه‌های با کیفیت بالا و از برندهای معتبر را انتخاب کنید و در زمان شستشو به دستورالعمل‌های مربوطه عمل کنید.

اصفهان پارچه تولید کننده انواع پارچه متقال و پارچه بیمارستانی 

About Post Author

بازگشت به لیست