مقالات

گفتگوی تسنیم با رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران بیان کرد، اگر دولت به من اختیار میداد به روح پدر و مادرم در سه سال نساجی ایران را درست میکردم، اما متاسفانه اجازه نمیدهند، با ادامه این شرایط درب تمام کارخانجات نساجی به زودی بسته میشود که به یاری خدا آن روز زنده نباشم.

 وی از اول این گفت‌وگو فقط به حال این روزهای کارخانجات نساجی کشور افسوس می‌خورد و معتقد بود، “اگر می‌گذاشتند؛ حتماً صادرکننده برتر منطقه و یا حتی دنیا بودیم اما آقایان نگذاشتند این صنعت جان بگیرد و مدام سنگ‌اندازی کردند“.

مروزه افزایش حجم واردات و هزینه‌های تولید امان کارخانجات نساجی را بریده و هر روز خبر بسته شدن آنها به گوش می‌رسد از آن طرف دولت هیچ برنامه منسجمی برای توسعه این صنعت ندارند و کهنه بودن ماشین‌آلات عاملی شده تا تولید برای تولیدکننده به‌صرفه نباشد. البته فعالیت تعدادی از کارخانجات همچنان نقطه امیدی را برای بصیری رئیس انجمن صنعت نساجی گذاشته است. به‌اعتقاد او اگر این صنعت حمایت و قاچاق پوشاک مدیریت شود به‌طور حتم تولیدکننده ایرانی تمام نیاز بازار داخلی را تأمین خواهد کرد.

بصیری با ابراز اینکه “امسال پنجمین سال رکود را پشت سر می‌گذاریم”، می‌گوید: بلایی که این تعرفه سر ما آورد اصلاً قابل گفتن نیست. من به آقای نعمت­‌زاده گفتم “این ترکیه دارد ما را لُخت می­‌کند”! نعمت‌زاده گفت “حالا که ما با هزار بدبختی یک شرکت خارجی پیدا کردیم که حاضر به سرمایه گذاری در ایران است آن را هم فراری می­‌دهید؟!”، گفتم “آقا، اینها دارن ما را لُخت می­‌کنند! شما چرا متوجۀ این قضیه نیستید؟“.

About Post Author

بازگشت به لیست