مقالات

چگونه بدون کلاس آموزشی طراح مد شویم

شاید خیلی از ما به کار خاصی علاقه داشته باشیم اما به دلیل محدودیت هایی که خودمان در ذهن خودمان پرورش دادیم هیچوقت سراغ آن حرفه و کار نرفته باشیم.

مراحل کار:

اطمینان حاصل فرمایید که تمام تجهیزات مورد نظر را تهیه کردید:

به یک کیف خیاطی و یک کیف پارچه نیاز دارید به طور دقیق تر نخ ، سوزن ، متر و سنجاق قفلی و

دقت کنید چه چیزی مد شده است:

به پاساژ و مراکز فروش پوشاک بروید و دقت کنید که چه چیزی مد است و فروش خوبی دارد. دقت کنید افراد دیگر چه مدل لباس هایی پوشیده اند.

پارچه ها را خوب بشناسید:

برای شروع بهتر است به نزدیک ترین پارچه فروشی بروید و انواع مختلف پارچه ها را مشاهده کنید ، برای مثال اگر در ذهن خود لباس شب پولک داری برای طراحی مد نظر دارید پارچه را به اندازه کافی خریداری نمایید و یا مد نظر بگیرید.

طرح و مدل خود را روی کاغذ بکشید:

بهترین کار همیشه برای شروع، کشیدن طرح اولیه و پرورش ایده شماست، نیازی نیست که نقاش خوبی باشید اما سعی کنید تمام نکات مد نظر شما در طرح گنجانده شود که بعد از شروع کار نکته ای از یاد نرود ، بهتر است در هر مدل پوشاکی 2 یا 3 طرح از جلو و پشت و یا کنار کشیده شود. همچنین می توانید از یک شابلون بدن خانم و یا آقا استفاده نمایید و طرح لباس خود را روی آن کامل کنید.

طرح خود را بدوزید:

حال بعد از طی مراحل قبل ، سخت ترین مرحله شروع دوخت لباس است که برای بار اول بسیار دشوار به نظر می رسد. اما برای شروع بهتر است از والدین و یا اطرافیان که خیاطی بلد هستند کمک بگیرید. الکو زدن یکی از راه های شروع کار است ، اما قالبا الگو ها باید تهیه شوند و یادآور می شوم که طراح های بزرگ مد و فشن نیازی به الگو ندارند. به نقاط دوخت دقت کنید و توجه کنید که برای طرح اولیه نیازی به استفاده از چرخ خیاطی نیست ، و با کوک های ساده و ریز اجزای مختلف را به یکدیگر مرتبط نمایید. و در مرحله آخر بعد از تمام شدن می توانید دوخت اصلی را بزنید.

بعد از اتمام کار سعی کنید کار خود را بفروشید:

بهترین روش برای فروش پیشنهاد به همسایه و دوستان خود است. بعد از اینکه متوجه شدید به اندازه کافی پیشرفت کردید به مراحل بعدی کار فکر کنید.

یک ایده خوب، فروش انواع مختلف لباس ها می باشد.

مشتریان از اینکه شما تنوع خاصی در مورد محصولات خود دارید خوشحال و جذب کار شما می شوند.

حتی اگر چیزی نفروختید مایوس نشوید. 

بیشتر تمرین کنید و سعی کنید سبک ها مختلفی را امتحان کنید. در نهایت اگر به مشکل برخورد کردید روی دامن زنانه تمرکز کنید که ساده و زیبا هستند که مشتریان حاضر به پرداخت پول خوبی برای این مدل طرح ها هستند.

 

 

 

 

 

About Post Author

بازگشت به لیست