مقالات

چه پارچه هایی بیشتر مورد استفاده لباس فرم مدارس قرار میگیرند؟

پارچه ترگال برای لباس فرم مدارس:

پارچه ترگال در رتبه اول پر مصرف ترین ها در دوخت لباس فرم مدارس دخترانه و پسرانه می باشد.

این پارچه به دلیل قیمت بسیار مناسب، ساده بودن، تنوع رنگ زیاد و در دسترس بودن بسیار مورد توجه مراکز آموزشی و دوزنده ها می باشد.

ترگال به دو نوع ساده و کجراه توسط کارخانجات نساجی تولید و تکمیل می شود.

این پارچه که با الیاف پلی استر و ویسکوز مورد بافت قرار می گیرد، در نوع ساده خود وزنی معادل ٢۴٠ گرم و در نوع کج راه، گرماژ ٢٨٠ را دارد.

از مشخصات یک ترگال خوب می توان موارد زیر را به صورت فاکتور وار بیان کرد:

  • بافت با الیاف مرغوب
  • زیر دست لطیف
  • داشتن آهار استاندارد
  • تل نشدن
  • ثابت بودن رنگ پارچه

بخش مهمی از کیفیت یک پارچه ترگال را ثبات رنگ آن تعیین می کند. به خاطر آن که لباس دانش آموزان مدارس به خصوص لباس فرم مهدکودک ها بارها در هفته مورد شستشو قرار می گیرد، پس باید پارچه به صورتی مورد رنگرزی قرار گیرد که تحت عوامل مختلف از جمله مواد شوینده، کیفیت رنگ خود را از دست ندهد.

از آنجا که پارچه ترگال تنوع رنگی ١۵٠ تایی دارد و می توان متناسب با ذوق و سلیقه دانش آموزان، رنگ های مختلفی را انتخاب کرد. همچنین ضد چروک است و بدن نما نیست و در مبحث قیمت بسیار مقرون به صرفه می باشد. پس می توان برای مقاطع مختلف تحصیلی از آن بهره برد.

پارچه ترگال ساده و کج راه بیشتر توسط کارخانجات نساجی اصفهان مورد تکمیل قرار می گیرد که از مشهور ترین آن ها می توان به برند های مهنام، تک، فدک، زیبا بافت، نیک، نساج بافت، حیدر، ونوس، امین بافت، بهار جین، فرند، الماس، پلاریس، سناتور، فلاحتی، لطیفه، شایسته، یگانه، آرین بافت سپاهان و غیره اشاره کرد.

لازم به ذکر است که پارچه های ترگال و کجراه با طرح خال دار، بسیار مورد توجه دبستان ها و مهدکودک ها قرار گرفته که از آن می توانید برای دوخت مانتو، جلیقه و یا خرج کار البسه استفاده ایده آلی کنید. به عنوان یک راهنمای خرید پارچه به خصوص در سطح عمده حتما از راز های خرید پارچه که فروشنده گان به مشتری نمی گویند مطلع شوید.

پارچه تترون براى لباس فرم مدارس:

پارچه تترون عرض های مختلف ٩٠، ١۵٠ و ١٨٠ سانتی متری و عرض های بالاتر ٢ متر و ٣ متر دارد که توسط تولیدی ها برای دوخت انواع لباس به صورت طاقه ای یا عدلی خریداری می شود.

تترون در مورد لباس های مدارس بیشتر برای مقنعه مراکز دخترانه مورد مصرف قرار می گیرد که برای خرید، باید به این نکته توجه داشت که پارچه در عین سبک بودن پوشش کاملی برای حجاب دختر خانم ها باشد.

مبحث بعدی که در خرید عمده پارچه تترون باید به آن توجه داشت این است که مانند ترگال، از ثبات رنگ کافی برخوردار باشد و یا به عبارتی دچار تغییر رنگ یا پس دادن رنگ نشود.

دوزنده ها معمولا برای مقنعه، از عرض های ٩٠ یا ١۵٠ سانت این پارچه بهره می برند.

دیگر کاربرد تترون در این حوزه، مصرف در پیراهن یا حتی خرج کار است که معمولا برای دبیرستان های پسرانه که کت و شلوار را به عنوان یونیفرم خود انتخاب می کنند مورد استفاده قرار میگیرد.

تترون پیراهنی عرض ١۵٠ سانتی دارد و معمولا در گرماژ های ١٨٠ و ١٩٠ گرم مناسب تر خواهد بود.

کالیته پارچه تترون نیز مانند ترگال، دنیایی از رنگ های مختلف است که حق انتخاب زیادی به مشتری ها می دهد.

جهت تهیه پارچه های ترگال و تترون برای لباس مدارس فروشگاه اصفهان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد.

09136092155

esfahantextile.ir@

About Post Author

بازگشت به لیست