مقالات

پارچه پیراهن مردانه

پارچه های مورد استفاده در پیراهن مردانه از پارچه های تخت بافت یعنی تار و پودی به شمار میرود که با الیاف مصنوعی، طبیعی و یا مخلوطی از هر دو نوع ساده و طرحدار تولید و تکمیل خواهد شد. علاوه بر بافت و نوع الیاف مصرفی به این موضوع هم توجه کنید که نوع تکمیل پارچه از مهمترین فاکتور های کیفیت یک پارچه پیراهن است. بنابر این این طرح و رنگبندی، نوع الیاف تار و پود پارچه و زیر دست پارچه موارد مهم در انتخاب و خرید پارچه میباشد.

انواع پارچه پیراهنی:

پارچه کشی:

پارچه های کشی میتوانند تار کش، پود کش و یا از هر دو طرف کشی باشند. در خرید پارچه های پیراهنی کشی بهتر است از پارچه پود کش استفاده شود.یعنی پارچه فقط از عرض کش بیاید مانند پارچه کتان کش.

پارچه تترون:

پارچه تترون از پارچه هاییست که برای دوخت پیراهن مردانه و زنانه مورد استفاده قرار میگیرد، این پارچه از الیاف پلی استر و ویسکوز تولید میشود.

البته پارچه های تترون معمولی زیبایی لازم برای پیراهن را ندارد اما پارچه تترون خود دارای انواع مختلف می باشد که برای تولید پیراهن مردانه مناسب می باشد.

پارچه تترون آکسفورد:

نوع بافت شطرنجی بسیار ریز، پارچه آکسفورد را به یکی از خاص ترین پارچه های پیراهن مردانه و زنانه تبدیل کرد.طرح چهارخانه ریز محو شده در آن و لختی پارچه و تعداد رنگبندی زیاد توانست در مدت کوتاه طرفداران بسیاری پیدا کند .تترون آکسفورد بهترین انتخاب برای پارچه پیراهنی اسپرت می باشد. این پارچه اکنون در ایران هم تولید می شود.

پارچه تترون فلورا:

این پارچه علاوه بر شیک بودن برای دوخت پیراهن ، به علت دارا بودن ۳۵ درصد پنبه در بافت خود بسیار خنک است .

پارچه تترون کجراه:

این پارچه دارای بافت ریز و کجراه است که در رنگ سفید از تایلند وارد کشورمان می شود. این پارچه  در عین لطافت و خنکی دارای مقاومت بالاست که همین ویژگی ها باعث شده برای دوخت پیراهن در یونیفرم  بسیار استفاده شود.

پارچه تترون ژاپن:

پارچه پیراهنی تترون ژاپن در عین سادگی لطیف و همه پسند است ، اما این پارچه دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه ایرانی می باشد  و  مسلما برای تولید پیراهن های جعبه ای استفاده از پارچه تترون ایرانی مقرون به صرفه است.

پارچه پوپلین:

این پارچه دارای بافتی نرم می باشد و از نظر وزن  مانند پارچه آکسفورد است و اغلب برای پیراهن های غیر رسمی و اسپرت استفاده می شود.

پارچه جناغی:

این پارچه از جنس پنبه با بافت یک‌ در میان مورب و متراکم برای پیراهن است بدون آنکه رسمی بودن آن از بین برود. در بافت این مدل پارچه، جهت اریب‌ها هر یک‌ چهارم اینچ عوض شده و به عقب و جلو تغییر می‌کند که به پارچه عمق بیشتری می‌دهد.

پارچه ماهوت:

این پارچه که بسیار شبیه پوپلین است و یکی از رسمی‌ترین پارچه‌های پیراهنی برای استفاده روزمره است. پارچه ماهوت راه‌ راه از رشته‌های به‌ هم‌ بافته شده با رنگ‌های نزدیک به هم ایجاد می‌شود و آن‌قدر ظریف است که از دور بازتاب پیدا می‌کند.

 

 

 

 

 

 

About Post Author

بازگشت به لیست