پارچه خام و متقال

پارچه پشت پرده ای

یکی از کاربردهای اصلی و مهم پارچه در دکوراسیون، پرده‌ ها هستند. امروزه انتخاب پارچه پشت پرده ای و سبک آن در موازات هم هستند . پرده‌ ها می توانند متناسب با هر نوع پنجره‌‌ای و در هر ارتفاعی طراحی و دوخته شوند. آن ها می توانند آستردار و بدون آستر، با پوشش کامل و یا به صورت نما باشند.
با پارچه پشت پرده ای آشنایی دارید؟
آیا می دانید چرا اکثرا از پارچه آستر و یا به اصطلاح پارچه پشت پرده ای استفاده می کنند؟
آیا می دانید عرض پارچه پشت پرده ای چقدر باید باشد؟

انتخاب پارچه مناسب 

اولین اقدام برای طراحی و دوخت یک پرده ، انتخاب پارچه است. زمانی که پارچه خود را انتخاب کردید ، باید سبک کلی پرده خود را که شامل تمام ریزه‌کاری های آن می شود به تناسب جنس پارچه و میزان کدری یا براقی آن انتخاب کنید. تصمیم‌ گیری در مورد استفاده از آستر نیز برای پرده مهم است که از ابتدا باید تعیین شود. در صورتی که تصمیم به استفاده از آستر گرفتید ، باید پارچه آستری مناسب را انتخاب کنید.

دلایل استفاده از پارچه پشت پرده ای

به‌طور کلی ، می توان به پنج دلیل اصلی برای استفاده از آستر برای پرده اشاره کرد:
۱. حفاظت از پارچه اصلی پرده و جلوگیری از آسیب دیدگی آن به دلیل قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم آفتاب چرا که نور مستقیم خورشید می تواند در طولانی مدت ، رنگ بیشتر پارچه‌ ها را از بین ببرد .
۲. یک پرده تک نمی تواند جلوه خاصی داشته باشد اضافه کردن پشت پرده به عنوان یک لایه در پشت پرده باعث می شود پرده صاف‌تر و زیباتر بایستد بنابراین به بهتر و شکیل‌تر شدن جلوه نهایی پرده کمک می کند.
۳. آستر باعث می شود که دوخت لبه‌های پرده زیباتر از کار در آید.
۴. برای مسدود کردن و بستن کامل راه ورود نور به داخل فضا.
۵. آسترها به عنوان یک عایق محسوب می شوند چرا که باعث می شوند بر قدرت پرده برای جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل و خروج هوای گرم به خارج از خانه افزوده شود.

 

About Post Author

بازگشت به لیست