مقالات

پارچه تترون و ترگال در بیمارستان چه کاربردی دارند

در بیمارستان ها استفاده از پارچه تترون و ترگال کاربرد گسترده ای دارند و با توجه به این که همه ی بیمارانی که در بیمارستان بستری می شوند باید لباس مخصوص بیمارستانی بپوشند پس توجه به این نکته که لباس بیمار نباید موجب حساسیت بیمار شود و برای هر نوع پوستی مناسب باشد نیز بسیار حائز اهمیت است.نکته ی دیگر که باید در مورد پارچه هایی که در بیمارستان و برای مواردی همچون لباس بیمار مورد استفاده قرار می گیرد به آن توجه داشت این است که چون پارچه لباس با بدن بیمار تماس مستقیم ندارد باید الیاف خوب و با کیفیتی تهیه شده باشد. در ضمن لباس بیمار باید سبک باشد تا اگر حتی بیماری که از این لباس استفاده می کند سالمند هم باشد در استفاده از آن احساس راحتی کند.لازم به ذکر است منظور از پارچه ای که گرماژ سبکی داشته باشد این است که پارچه وزن استانداردی داشته باشد نه این که پارچه به گونه ای باشد که بدن نما باشد.از جمله انواع پارچه هایی که در بیمارستان برای روپوش پزشکان و پرستاران و یا لباس بیماران مورد استفاده قرار می گیرد پارچه تترون و ترگال است، پارچه تترون و ترگال در رنگ های مختلف و متنوعی در کارخانجات نساجی تولید می شوند اما با توجه به سیاست گذاری مدیریت بیمارستان، رنگ های محبوب و مورد استفاده در بیمارستان ها رنگ های همچون ابی اسمانی، صورتی، لیمویی، سفید، سبز پر رنگ و سبز مغز پسته ای است. همچنین وزن پارچه های تترونی که برای لباس های بیمار مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: وزن های ۱۶۰، ۱۷۰، ۱۷۵ و ۱۸۰ گرم و عرض های ۱۵۰ سانتی متر نیز بهترین گزینه برای پارچه های تترونی است که برای لباس بیمار مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از پارچه هایی که در بیمارستان مورد استفاده قرار می گیرد پارچه ترگال است به دلیل این که لباس ها و پارچه ها در بیمارستان به صورت مداوم شسته می شوند باید از کیفیت رنگ خوبی برخوردار باشند تا تنها با چند بار شست و شو رنگ ها از بین نرود. به همین دلیل باید به صورت خمی یا راکتیو، ترموزول رنگرزی شود.

وزن استاندارد پارچه ترگال بیمارستانی ۲۴۰ گرم است که دارای رنگ های متنوعی است به طوری که می توان گفت این نوع پارچه بیمارستانی دارای صد رنگ متنوع است. از جمله کاربردهای پارچه ترگال می توان به استفاده از رنگ های سبز آن در اتاق عمل و یا استفاده از کج راه سفید در روپوش پزشکی و پرستاری اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شمکاره های زیر تماس بگیرید:

09136092155

09136092104

03132120237

About Post Author

بازگشت به لیست