پارچه بیمارستانی

پارچه بیمارستانی و انواع آن

ترگال بیمارستانی

پارچه بیمارستانی و راهنمای خرید انواع پارچه بیمارستانی

در بازار پارچه  نام های پارچه هایی را می شوید که در حقیقت  پارچه نمی باشند و شامل چندین نوع پارچه می باشد که برای راحتی کار بین فروشندگان پارچه  رواج پیدا کرده است که نام یکی از آنها پارچه بیمارستانی می باشد که برای آشنایی بیشتر در ادامه توضیحات آن آورده شده است.

پارچه بیمارستان

ویژگی های پارچه بیمارستانی

پارچه هایی که برای مصارف بیمارستانی استفاده می شود فاکتورهایی که  باید به آن توجه کرد ضد حساسیت بودن، مقاوم در برابر شستشو با مواد ضدعفونی کننده و شوینده‌ها، لطافت و گرماژ پارچه است.

انواع پارچه های مورد استفاده در های بیمارستانی

پارچه هایی که در مصارف بیمارستانی کاربرد دارند به شرح زیر می باشند:

  •  ترگال ساده و کجراه
  • تترون
  • اسپان باند(یک بار مصرف)
  •  تترون
  • فلامنت
  •  فلامنت پنبه
  •  ملحفه‌ای
  • انواع پارچه متقال

 فلامنت بیمارستانی

پارچه فلامنت تار و پودی از الیاف فلامنت دارد و از قیمت بسیار ارزانی برخوردار می باشد. این پارچه هم بدون طرح و  طرح دار است که اکثرا رنگ ابی و صورتی و سبز دارد و یا دارای طرح مثل نقش چهار خانه رنگی می باشد.

این پارچه به علت قیمت بسیار ارزان برای لباس بیمار نیز مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از ان به عنوان یک پارچه یکبار مصرف یاد کرد.

 فلامنت پنبه بیمارستانی

تفاوت پارچه فیلامنت پنبه ای با فلامنتی در تار و پود ان می شود که ترکیبی از فلامنت و پنبه است. این نوع پارچه نسبت به پارچه قبلی دارای انعطاف بیشتری می باشد و این امر به این علت است که الیاف طبیعی پنبه لطافت بیشتری را داراست. این پارچه ارزان کمی از پارچه فلامنتی قیمت بیشتری دارد.

 ترگال بیمارستانی

پارچه ترگال مصارف زیادی دارد و به علت ویژگی های زیر که مورد نیاز پارچه های بیمارستانی می باشد مورد توجه و مصرف قرار می گیرند:

  1. ثبات رنگ در برابر شستشو.
  2. مقاومت در برابر سایش.
  3. مقاومت در برابر کشش.
  4. تراکم بافت و ضخامت مناسب.
  5. عدم پرزدهی یا به طور عامیانه تل نشدن.
  6. استحکام بالا.

پارچه اسپان باند بیمارستانی

نام های دیگر پارچه اسپان باند (Spunbond Nonwoven) پارچه های بی بافت، یک بار مصرف، نبافته، نبافته ی سوزنی، لایه ی سوزنی، و نبافته ی اسپان نیز هست.

جنس این پارچه ها از پلی پروپیلن PP بوده و متنوع هستند  و با توجه به ضخامت و رنگ و ارزان بودن آن به تدریج مورد توجه تمامی صنایع و اصناف مختلف قرار گرفته است.

مانند صنایع ای مانند پزشکی و بهداشتی، کشاورزی، عمران ساختمان، فیلتراسیون و فیلتر سازی.

پارچه بیمارستانی اسپاد بان

About Post Author

بازگشت به لیست