پارچه بیمارستانی

نکات مورد توجه در خرید پارچه تترون بیمارستانی

• یافتن پارچه مناسب با قیمت ارزان:

برای خرید پارچه تترون با قیمت ارزان باید از طریق نمایندگی های فروش معتبر اقدام کرد. از آنجا که اکثر تولیدی ها از روش مناقصه می توانند سفارشات بیمارستان ها را بگیرند، باید در خرید مایحتاج اولیه، به خصوص پارچه، دقت کافی داشته باشند تا پایین ترین قیمت را به بیمارستان ارایه کنند.
قیمت های فروشنده های بازار و کارخانجات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید، ولی مراقب رازهای فروشندگان پارچه باشید. همیشه ارزان بودن قیمت، نشان دهنده این نیست که در حال خرید پارچه خوب با قیمت دست اول هستید.

• عرض پارچه:

با توجه به نوع مصرف در انتخاب عرض پارچه دقت کافی داشته باشید.

• خرید کردن به صورت یک جا:

خرید خود را به صورت یکجا انجام دهید، نه در چند مرحله. یکی از مواردی که متاسفانه در رنگرزی های ایران هنوز حل نشده، این است که هر بار که پارچه رنگ می شود، نسبت به سری قبل از آن، یک یا دو درجه سیرتر یا روشن تر می شود. برای تولید لباس های یکرنگ، متراژ مورد نیاز خود در هر ماه را یک جا خرید کنید تا تمامی پارچه ها یک رنگ باشد؛ به زبانی دیگر تمامی طاقه ها در یک پارت رنگ شده باشند.
اگر در چند مرحله خرید کردید، پارچه ها را به صورت جداگانه برش دهید. البته گاهی در خرید یکجا هم امکان دارد پارچه هایی که به ظاهر یک رنگ به نظر می رسند، در اصل سیرتر یا روشن تر از یکدیگر باشند.

• خرید نقدی:

تا حدی که می توانید خرید را به صورت نقدی انجام دهید. در خریدهای نقدی می توانید با حداقل قیمت خرید کنید، در حالی که در خرید چکی به ازای هر ماه درصدی اضافه تر از مبلغ واقعی باید پرداخت کنید.

• خرید اینترنتی:

در خرید و فروش پارچه تترون با قیمت مناسب، برای کاهش رفت و آمد و هزینه ها می توانید به صورت غیرحضوری از سایت های معتبر، استفاده کنید.

• روش دریافت پارچه خریداری شده:

اگر از شهر دیگری خرید می کنید، حتی المقدور تقاضا کنید بار را با باربری ارسال کنند. هزینه ارسال بار با اتوبوس تقریبا سه برابر هزینه باربری است. باربری ها با توجه به شهر مورد نظر، سفارش را بین یک الی چهار روز به دست شما می رسانند. ارسال بار از طریق اتوبوس، یک روز زمان می برد.

• توجه به هماهنگ بودن رنگ طاقه ها پیش از برش:

قبل از برش حتما به هماهنگی رنگ طاقه ها با یکدیگر توجه کنید. مطمئن ترین راه این است که هر طاقه جداگانه برش داده شود که البته این راه کمی وقت گیر است. این مشکلات در خریدهای عدلی بسیار کمتر از خریدهای طاقه ای پیش می آید.

• توجه به کیفیت پارچه قبل از برش:

قبل از برش از کیفیت پارچه در تمامی موارد گفته شده، از جمله بدن نما نبودن و ثابت بودن رنگ پس از شستشو، اطمینان حاصل کنید. برای این منظور می توانید یک متر از پارچه را بشورید تا از لحاظ ثبات رنگ مطمئن شوید. برش پارچه، نشان قبولی کیفیت پارچه است و پس از آن دیگر نمی توانید پارچه را به فروشنده مرجوع کنید.

About Post Author

بازگشت به لیست