مقالات

نکات لکه بری و شستشوی پارچه لباس الیاف مصنوعی

برچسب روی لباس  را بررسی کنید:

اگر ماشین لباسشویی شما در تنظیماتش چرخه مناسب برای این لباس هارا ندارد، نگران نباشید. روی برچسب مراقبت از لباس، همیشه حداکثر درجه حرارت مناسب برای شستشوی پارچه ذکرمیشود.

دمای آب برای شستشوی لباس الیاف مصنوعی:

پارچه های الیاف مصنوعی نسبت به حرارت حساس هستند و هرگز نباید در دمای بالا خشک شوند. بهتر است از اتو کردن این نوع لباس ها اجتناب کنید. اما اگر نیاز به اتو کردن یک لباس با الیاف مصنوعی دارید، اتو را روی درجه حرارت پایین بگذارید. برای اطمینان یک حوله یا یک پارچه سفید تمیز هنگام اتو کردن روی لباس پهن کنید.

نحوه پاک کردن لکه از روی پارچه های پلی استر، اکریلیک و دیگر الیاف مصنوعی:

لکه بری از روی پارچه با الیاف مصنوعی عموما کار آسانی است. نحوه واکنش پارچه تا حدودی به لکه ها بستگی دارد. لطیف و سالم ماندن پارچه نکته ای است که برای شستشو باید از آن مطمئن شوید.

شستشو پارچه اکریلیک:

اکریلیک یکی از الیاف مصنوعی مورد استفاده در صنایع نساجی و پوشاک است. اکریلیک به تنهایی یا به صورت مخلوط با الیاف دیگر(پشم، ویسکوز، پلی استر) مورد استفاده قرار میگیرد. ماده اولیه تشکیل دهنده اکریلیک ماده شیمیایی است که از ترکیبات  نفتی به دست می آید.

پارچه های جنس اکریلیک را بهتر است خشک شویی کنید و یا با دست بشویید.

در مرحله آبکشی این نوع لباس ها میتوانید برای جلوگیری از الکتریسیته ساکن از نرم کننده استفاده کنید.

پارچه های اکریلیک سریع خشک میشوند.برای خشک کردن این لباس ها باید آنها ا روی سطح صاف و تمیزی پهن کنید تا در معرض هوای آزاد خنک شوند.

پارچه های از جنس اکریلیک معمولا چروک نمیشوند.در صورت نیاز به اتوکشی،باید پارچه را در حالت خشک اتو کرد.

نحوه شستن پارچه های پلی استر:

پارچه های پلی استر به دلیل بافت صاف و یکدستی که دارند در انواع لباس های ورزشی که نیازمند پارچه های منسجم و خنک هستند، مورد استفاده قرار میگیرند. به علاوه الیاف پلی استر در وسایلی مثل پارچه بالش، سفره و حتی در بافت فرش مورد استفاده قرار میگیرد. بسیاری از پارچه های مصنوعی شامل الیاف پلی استر، لکه های چرب را به وضوح نشان میدهند بنابراین خودتان متوجه میشوید که سریع باید آنها را پاک کنید. پلی استر یک پارچه خوب و سازگار است که مراقبت از آن کار آسانی است. شستشو پارچه پلی استر با آب گرم (نه داغ!) انجام میگیرد. همچنین میتوانید برای پاک کردن روغن از روی الیاف پلی استر، از انواع مایع ظرفشویی کمک بگیرید.

شستشوی پارچه ریون:

ریون را به دلیل ماده شیمیایی سلولوز در مواد اولیه آن مصنوعی میگویند.البته فقط نوع خاصی ازین پارچه را میتوان در خانه شست و برخی دیگر از آنها نیاز به خشکشویی دارند. بنابراین همیشه برچسب این نوع لباس را چک کنید و اگر لباس هایتان قابلیت شستشو دارند با آب سرد یا ولرم همراه با مواد شوینده ملایم بشویید.   

                          

 

About Post Author

بازگشت به لیست