پارچه لباس فرم

مرکز فروش پارچه مناسب مانتو فرم اداری

پارچه مناسب مانتو فرم اداری : در بسیاری از شرکت ها و سازمان های بزرگ ایران، مانند سایر نقاط جهان معمولا یک تم خاص برای پوشش کارمندان وجود دارد و شرکت ها از یک طرح خاص با رنگ های سازمانی در لباس آقایان و بانوان استفاده می کنند، که به لباس فرم معروف است. مدیران شرکت ها برای بالا بردن پرستیژ کاری خود و کارکنان و ایجاد روحیه تمایل به استفاده از مانتو فرم اداری دارند. حتی در برخی موارد خانم های خوش پوش در شرکت ها و کسب و کار های کوچک و یا حتی مجموعه هایی که رفت آمد مشتریان کمتر است نیز بدون اینکه اجبار یا برنامه مشخصی برای پوشیدن مانتو اداری وجود داشته باشد، خود صرفا جهت ارائه شخصیتی باکلاس تر و تاثیرگذاری بیشتر از مانتو با مدل فرم اداری استفاده می کنند. مانتوهای اداری یک مانتو رسمی و سنگین به حساب می آید و امروزه انواع متفاوتی از مانتوهای اداری در بازار عرضه می شوند. این سبک از مانتو ها معمولا افراد را به سمت خود جذب می کنند و باعث می شوند که خانم های ایرانی بسیار شیک تر در محل کارشان نشان داده شوند. این مانتو ها با طراحی که شده است زیبایی و جلوه خاصی به فرد می دهد ویژگی خوبی که این مانتو دارد این است که از پارچه های بسیار مناسب و با دوام بالا در دوخت این مانتو ها استفاده می شود که با هر فصل و آب و هوایی تطبیق دارد که این خبر خوبی است. مانتو های اداری را معمولا تمام خانم هایی که شاغل هستند می پوشند و یک مانتو ترند و همیشه و روی مد به حساب می آید.

1. پارچه نخی

چیزی به اسم پارچه جنس نخی وجود ندارد؛ بلکه درست آن، پارچه پنبه ای است. نخی در واقع صفت برای پارچه است و نام پارچه محسوب نمی شود.
در واقع پارچه متقال تمامی پارچه های بافته شده، نخی هستند. این نخ می تواند از الیاف مختلفی ساخته شده باشد. پارچه های جنس نخی اصطلاحا به پارچه هایی گفته می شوند که الیاف ویسکوز یا پنبه بیشتری در بافت آن ها موجود است و جزو الیاف طبیعی محسوب می شوند (الیاف طبیعی شامل : پنبه، کتان، پشم، ابریشم و ویسکوز هستند). پارچه های جنس نخی (پنبه ای) انواع مختلفی دارند یکی از انواع پارچه هایی که در میان عامه مردم به پارچه نخی شهرت دارند، پارچه های کودری یا کدری هستند که به صورت تخت بافت تار و پودی با الیاف ویسکوز در عرض های مختلف به صورت ساده یا طرح دار توسط کارخانجات نساجی تولید می شوند.

2. پارچه ویسکوز

پارچه ویسکوز که با نام پارچه ریون نیز شناخته می‌شود، پارچه‌ای نیمه‌مصنوعی با ترکیبی از سلولز چوبی و مواد مصنوعی است. برای تولید آن معمولاً از درختانی مانند کاج، صنوبر، راش، بامبو و… استفاده می‌شود. در فرآیند تولید آن از مایعی که نوعی ابریشم مصنوعی است و حالتی چسبناک و مانند عسل دارد، استفاده می‌شود. پارچه ویسکوز به‌دلیل این‌که رطوبت را جذب می‌کند و در برابر لکه‌های عرق مقاوم و همچنین تنفس‌پذیر است، یک انتخاب مناسب برای مانتو اداری‌ و مهمانی‌های مهم خواهد بود.

3. پارچه فاستونی

پارچه فاستونی یکی از متداول‌ترین پارچه‌هایی می باشد که در دوخت لباس‌ استفاده می‌گردد. یونیفرم‌ مدرسه، کت و شلوار، کت و دامن مجلسی و مانتو اداری اغلب از نوعی پارچه فاستونی می باشند. پارچه فاستونی از درصدهای مختلف نخ پشم طبیعی و الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون تولید می شود. انواع مختلف فاستونی بنا بر درصد الیاف طبیعی و مصنوعی به کار برده شده در بافت، پارچه فاستونی پشمی، پلی‌استر و پشمی پلی استر می باشد. این پارچه در گرم‌های مختلفی تولید شده که با توجه به درصد پشم استفاده شده در آن، برای دوخت البسه و وسایل پارچه‌ای به کار گرفته می‌شود. کیفیت پارچه‌های فاستونی بستگی به درصد پشم به کار رفته در بافت آن دارد.

4. پارچه لاکرا یا الاستین

اسپندکس، لاکرا یا الاستین یک پارچه‌ی مصنوعی است که به خاصیت کشسانی فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود که از پلاستیک طبیعی محکمتر و بادوام‌تر است. از این پارچه در مواردی استفاده می‌شود که کشسانی، به خصوص برای راحتی مد نظر است.

5. پارچه کتان

پارچه ‌ای است که از الیاف ساقه‌ی کتان ساخته می‌شود. کتان گیاه علفی یکساله‌ و دارای برگ‌های سبز مات و ساقه‌ی متشکل از الیاف نرم و بلند است. از این الیاف نخ کتانی هم به دست می‌آورند. این پارچه در بسیاری از رنگ ها موجود است.از آنجا که پارچه کتان یک الیاف طبیعی است ، می توان آن را به راحتی در رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد. پارچه کتانی می تواند تا 20٪ از وزن خود را رطوبت جذب کند ، در حالی که وقتی آن را لمس می کنیم ، هم چنان خشک است.پارچه های کتانی به خوبی رطوبت را جذب می کنند و سپس آن را به هوای خارج منتقل می کنند.بنابراین لباس های ساخته شده از کتان ، عرق را جذب می کنند و به بیرون منتقل می کنند و برای همین لباس های کتانی بهترین انتخاب برای آب و هوای گرم هستند. این پارچه در سالهای اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است و مصارف مختلفی هم دارد. از جمله دوخت انواع کیف پارچه ای و … می باشد.

6. پارچه کرپ

کرپ به گروهی از پارچه‌ها اطلاق می‌شود که از ابریشم، ریون، استات، پنبه، پشم، الیاف مصنوعی و یا مخلوطی از الیاف با خصوصیات چین جزئی و یا دانه دانه شدن در سطح پارچه تولید شده باشند. پارچه کرپ پارچه‌ای نرم و کمی براق است، افت خوبی دارد و کاملاً بر روی اندام می‌نشیند. به همین دلیل از انواع پارچه کرپ برای دوخت مانتو و لباس‌های مجلسی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع استفاده می‌شود. پارچه کرپ از نخ پرتاب تهیه می‌شوند و در گذشته به صورت تار و پودی بوده است، اما امروزه تریکوها نیز به صورت کرپ تولید می‌شوند. ضخامت کرپ متغیر است و البته جنس آن نیز می‌تواند نرم یا زبر باشد.از جمله پارچه های کرپ میتوان به کرپ اسکاجی ، کرپ کش ، کرپ باربی ، پارچه کرپ مازراتی و … اشاره کرد.

7. پارچه لنین

لینن ، پارچه‌ ای بسیار بادوام و پر استفاده است و در زمینه‌ های مختلف کاربرد دارد. پارچه لینن یکی از محبوب ترین پارچه ها در میان مواد اولیه البسه و پوشاک زنانه و مردانه میباشد، چرا که ریزبافت های آن بسیار نازک بوده و در مقابل سایر پارچه ها قابلیت تنفس را برای پوست به وجود میاورد که این امر سبب خنک تر شدن فرد در فصل گرما و تابستان میشود. پارچه لنین در لباس های زنانه کاربرد بیشتری دارد، بخصوص در ایران که انواع کت زنانه، مانتو زنانه، مانتو کتی و شلوار از جنس پارچه لینن یافت میشود.

آیا می دانید بهترین نوع پارچه جدید مانتویی برای دوخت فرم های رسمی و اداری کدام است؟

یکی از پارچه های مرغوب جهت دوخت مانتو در مجالس رسمی و همچنین مشاغل اداری ، انواع گاباردین می باشد که از این نوع پارچه برای تهیه و دوخت انواع البسه فرم اداری و… نیز استفاده می شود. در واقع پارچه شلوار زنانه هم عموما از جنس گاباردین می باشد.
یکی از فاکتورهای لازم در پارچه های مانتوی فرم اداری ، خوش فرم بودن آن و همچنین خوش اتو بودن پارچه است که هر دو تا حد بسیاری به جنس الیاف موجود در پارچه ، تراکم پارچه و نوع عملیات تکمیلی انجام شده بر روی پارچه دارد.
در سامانه اصفهان پارچه ، تمامی موارد ذکر شده ، توسط متخصصان و کارشناسان مجرب در حوزه نساجی ، مورد بررسی قرار داده می شود و از میان انبوهی از برندها ؛ بهترین و مناسبترین آنها مورد توجه قرار می گیرد و به بازار عرضه میگردد. تا ضمن خرید خوب ، تولید راحت و رضایت مصرف کننده را به همراه داشته باشیم.

به نظر شما تفاوت نرخ فروش منسوجات در بازارهای نساجی با نمایندگی های رسمی توزیع پارچه تا چه میزان است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی های لازم جهت خرید خوب و با صرفه با ما در تماس باشین.

esfahantextile.ir

09136092155

About Post Author

بازگشت به لیست