مقالات

شناخت پارچه متقال

پارچه متقال چیست :
ده سال پیش هیچ مغازه داری پارچه متقال را برای فروش نداشت و اصلا مردم نمی دانستند پارچه متقال چیست و چه مصرفی خواهد داشت بلکه تنها در مراکز نساجی جهت تکمیل استفاده می شد و بسته به فعالیت مرکز نساجی در زمینه پارچه متقال خام آن مدل تهیه و سپس تحویل واحد تکمیل یا چاپ و رنگرزی داده می شد
تا اینکه کم کم موارد مصرف آن از جمله استفاده در صنعت، برای واحد های مستقل چاپ، استفاده در حوزه بسته بندی، برای موارد مختلف دیگری از جمله کفن ورود این پارچه به بازار آغاز شد و به جایی رسید که امروزه مغازه داران فروش متری این پارچه را انجام میدهند و همیشه یکی دو طاقه از پارچه متقال را به صورت دائمی برای ارائه خواهند داشت.

شناخت بیشتر پارچه متقال :
متقال یک نوع پارچه نخی است. این نوع پارچه از خانواده کرباس است اما از کرباس لطیف تر است، لطافت بیشتر پارچه به علت نازک تر و ظریف تر بودن پارچه نسبت به کرباس است.متقال از نوع پارچه های نخی میباشد که خام است فرآیند رنگ روی آن انجام نشده است.
این پارچه به صورت عمده در عرض 2 متر عرضه میشود و گرماژ این پارچه از 200 تا 320 گرم میباشد.رنگ این پارچه به صورت خام سفید یا شیری رنگ است. ترکیبات پارچه نخ و پنبه میباشد.

ویژگی ها :
جذب رطوبت بالا، به هیچ عنوان پرز نمیدهد، سبک، مقاوم و محکم، به راحتی اتو میشود، دوخت این پارچه بسیار راحت است و در نهایتا فوق العاده خنک است.

موارد مصرف :
از پارچه متقال میتوان به عنوان دستمال گردگیری،در ساخت ساک دستی و کیسه برنجی، در اپیلاسیون،کفن،آستر تشک،آستر مبل،دستکش،گیوه،آستر پرده ای،آستر پرده ای و… استفاده کرد.

About Post Author

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه