مقالات

شناخت بیشتر پارچه های زمستانی

دنیای گرم و زیبای پارچه های زمستانی
لباس زمستانی باید گرم باشد و درعین حال شیک و زیبا؛ شناختن جنس پارچه های مناسب برای لباس زمستانی کمک می کند که راحت تر مناسب ترین لباس زمستانی را برای خود انتخاب کنند.
البته برای خیلی از ما، در فصل زمستان گرم نگه داشتن خود بیش از شیک بودن اهمیت دارد؛ اما چرا نتوانیم هردو را با هم داشته باشیم؟

در ادامه پارچ های زمستانی را بیشتر میشناسیم:

دنیای نرم پشمالو
پارچه‌ های تهیه شده از پشم به دلیل ذخیره شدن هوا در بین الیاف، عایق حرارتی بوده و به علت خاصیت رطوبت پذیری و داشتن فضای خالی، عرق بدن را جذب و آن را به آرامی تبخیر می‌کنند.
کشمیر گرم و شیک
اگر به دنبال خرید پارچه برای دوختن پالتو و یا بالا پوشی زمستانی هستید و یا نه حتی می خواهید یک بالا پوش گرم و نرم حاضر و آماده برای خودتان تهیه کنید نام کشمیر حتماً جزو اولین نام هایی هست که از زبان فروشنده می شنوید. کرک کشمیر که به تنهایی کشمیر هم گفته می شود، بافتی ظریف، محکم، سبک و لطیف دارد و پوشاک تهیه شده از آن دارای کیفیت بی‌نظیری هستند.
موهر درخشان و بی نظیر
شاید اگر به دنبال پارچه پالتویی رفته باشید اسم موهر به گوش تان خورده باشد. در واقع موهر، نوعی پشم است که از پوست بز آنگورا به دست می آید، یک برق ابریشم مانند دارد و داشتن مقاومت و عمری طولانی از ویژگی های منحصر به فرد این پشمینه درخشان عالم پارچه هاست.
سیری در عالم فوترها
فوتر یا نمد، نوعی بافته سنّتی است که با پشم تولید می‌شود .
برای تهیه فوتر عمل بافتن انجام نمی شود بلکه با ایجاد فشار و رطوبت و حرارت، موجب در هم‌ رفتن الیاف پشمی می‌شوند. دو خاصیت جعد یابی و پوسته‌ای شدن پشم امکان تولید نمد را فراهم می‌کنند.
فوتر یا همان پارچه های نمدی معمولاً گزینه ای فانتزی تر و اسپرت تر برای بالا پوش های زمستانی است.
چرم با کلاس
داشتن یک کت، کاپشن و یا پالتو چرم گزینه ثابت یک بانوی خوش تیپ با کلاس است. چرم تقریباً در هر محیطی پوشیده می شود و با هر چیزی ست می شود. برای زمستان یک کت چرم، شلوار چرمی، دستکش و … که از چرم طبیعی باشد، می تواند شما را بسیار گرم نگه دارد.
برای کسانی که تمایلی به استفاده از خز طبیعی ندارند، خزهای مصنوعی می توانند جایگزین شوند.

ابریشم لطیف
شاید برای شما جای شگفتی باشد که ابریشم در زمستان هم می تواند استفاده شود، ابریشم در تابستان شما را خنک نگه می دارد و در زمستان شما را گرم نگه می دارد. در واقع ابریشم یک ماده طبیعی بسیار قوی است که اگر خوب شسته شود رنگ، شکل و قدرت خود را از دست نمی دهد.

About Post Author

بازگشت به لیست