مقالات

رشد 26 درصدی صادرات نساجی و پوشاک:

به گزارش خبرنگار مهر ، افسانه محرابی در حاشیه اولین گردهمایی صنعت نساجی در جامعه متخصصان نساجی ایران در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۷ با توجه به محدودیت منابع ارزی کشور، شرایط دشواری در صنعت نساجی و اقتصاد ایران حاکم بود و بسیاری پیش بینی می‌کردند، تولید در این صنعت کاهش یابد. علیرغم مشکلات موجود، در برخیبخشهای این صنعت رشد تولید، قابل قبول بوده است و شاهد رشد قابل توجهی در صادرات محصولات نساجی و پوشاک نیز بوده ایم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر افزود: در مجموع ۷ درصد رشد تولید را در صنعت نساجی شاهد بودیم، ضمن اینکه صادرات نیز به لحاظ ارزشی ۲۶ درصد و به لحاظ وزنی ۳۰ درصد رشد را تجربه کرد.

وی تصریح کرد: برای سال ۹۸ خوشبختانه با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، در وزارت صنعت، معدن و تجارت، صنعت نساجی و پوشاک به عنوان یکی از صنایعی که لازم است جهت رونق تولید و اشتغال بر آن متمرکز شد، در نظر گرفته شده است. در همین راستا در حال آماده سازی پروژه ‌هایی هستیم تا با همکاری بخش خصوصی بتوانیم با تمرکز بر مزیت‌ها، ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم شاهد تداوم رشد تولید در سال ۹۸ هم باشیم.

محرابی خاطرنشان کرد: محدودیت منابع ارزی برای کل صنایع وجود دارد و در این مسیر تلاش شده تا زمینه‌های رفع مشکلات تولیدکنندگان را فراهم آوریم تا تولیدکنندگان به خصوص در بخش تأمین ارز و مواد اولیه با مشکلات کمتری مواجه شوند.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برخی مواد اولیه مورد نیاز نساجی و پوشاک به صورت صد درصد وارداتی هستند که با مذاکراتی که از سوی وزیر صنعت با بانک مرکزی به عمل آمده، تلاش داریم تا ارز مورد نیاز آنها را تأمین نمائیم.

09136092155

esfahantextilr@

About Post Author

بازگشت به لیست