مقالات

راهنمای خرید پارچه تترون

یکی از پارچه های پر مصرف در بازار پارچه تترون میباشد، پارچه تترون از الیاف پلی استر ویسکوز تولید میشود. و به همین دلیل مرغوبیت بالایی دارد.

 با توجه به این که این پارچه با برند‌های مختلفی در بازار موجود است، برای خرید آن باید دقت بسیاری داشت.

در ادامه این مقاله قصد داریم با ارائه راهنمای خرید پارچه تترون به شما برای خرید بهترین مدل از این پارچه کمک کنیم.

پارچه تترون چیست؟

قبل از این که برای خرید پارچه تترون اقدام کنید، به این موضوع دقت کنید که پارچه تترون چیست؟ از چه الیافی تشکیل شده و آیا مناسب کار و مصرف شما هست یا خیر.

همانطور که گفته شد، پارچه تترون معمولا با استفاده از الیاف پلی استر ویسکوز و در گرماژهای مختلف بافته می‌شود.

عرض پارچه تترون معمولا 90، 150 سانتی متر و 2 و 3 متر میباشد و همچنین در گرماژ هایی از 150 تا 190 در تنوع رنگی بیش از 50 رنگ تولید میشود.

دلایل اصلی خرید پارچه تترون

خرید پارچه تترون در بازار توسط تولیدکنندگان با رشد بالایی همراه بوده است، چرا که این پارچه دارای ویژگی‌های خاصی است و همین امر باعث رضایت جذب مشتریان بیشتر می‌شود. از مشخصه‌های اصلی این پارچه می‌توان به ظرافت، لطافت، قیمت مناسب، تنوع در رنگ و طرح، زیر دست لطیف، ضد حساسیت و خنک بودن آن اشاره کرد که این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم می‌آورد تا بتوانند با استفاده از آن محصولات مختلفی تولید کنند. 

مصارف پارچه تترون

پارچه تترون  به دلیل تنوع بسیار بالایی که دارد، برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مصارف این پارچه می‌توان به دوخت پیراهن، ملحفه، مقنعه، یونیفرم، چادر، خرج کار پوشاک، لباس نوزاد، روتختی، عروسک‌سازی و … است. 

پارچه تترون پیراهنی

خرید پارچه تترون پیراهنی برای تولید کنندگان بسیار مقرون به صرفه است،  چرا که این پارچه علاوه بر قیمت مناسب با طرح‌های بسیار مختلفی نیز در بازار وجود دارد.

پارچه تترونی که برای دوخت پیراهن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا در گرماژ ۱۸۰ تا ۱۹۰ گرم است تا تراکم بافت پارچه از بدن نما بودن آن جلوگیری کند.

پارچه تترون بیمارستانی

در بیمارستان‌ها استفاده از پارچه برای بخش‌ها و قسمت‌های مختلف اهمیت بسیاری دارد و با توجه به اینکه برای پارچه‌های بیمارستانی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد، خرید پارچه تترون با رشد قابل توجهی همراه است. دلیل اصلی استفاده از پارچه تترون برای بیمارستان‌ها آن است که این پارچه دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر شستشو است و می‌توان در بازه زمانی طولانی‌تری از آن بهره‌مند شد. پارچه تترون بیمارستانی معمولا در گرماژهای ۱۵۰، ۱۶۰، ۱۷۰ و ۱۷۵ گرم در رنگ‌های آبی، صورتی و سفید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه تترون مقنعه ای

از بهترین پارچه‌هایی که بسیاری از تولیدکنندگان به منظور دوخت مقنعه از آن استفاده می‌کنند، پارچه تترون مقنعه‌ای است. این پارچه معمولا در عرض‌های ۹۰ و با گرماژهای ۱۸۰ و ۱۹۰ گرم انتخاب می‌شود.

About Post Author

بازگشت به لیست