مقالات

تفاوت پارچه های ترگال و تترون

تفاوت پارچه ترگال و تترون از پارچه هایی هستند که در انواع و اقسام رنگ ها و با برند های مختلفی در بازار موجود هستند.در این مقاله قصد داریم تفاوت های پارچه ترگال و تترون را معرفی کنیم.

پارچه ترگال

برای اینکه تفاوت پارچه ترگال و تترون را بدانیم. ابتدا هرکدام را جداگانه معرفی و بررسی می کنیم. انواع پارچه متقال ترگال از پرمصرف‌ترین پارچه‌هایی است که با استفاده از الیاف پلی استر و نخ فلامنت بافته می‌شوند. از موارد استفاده از پارچه ترگال می‌توان به لباس کار، فرم مدارس، لباس بیمارستانی و پوشاک اشاره کرد. 

پارچه تترون

پارچه تترون با استفاده از الیاف پلی استر ویسکوز و فلامنت در وزن‌های مختلف تولید می‌شود. این پارچه به دلیل داشتن ویژگی‌های مختلفی مانند تنوع در طرح و رنگ، قیمت مناسب، لطافت و ظرافت از محبوبیت قابل توجهی در بازار برخوردار است. پارچه تترون با وزن‌ها و رنگ‌های مختلفی که دارد، در مصارفی همچون چادر، مقنعه، پیراهن، خرج کار، عروسک‌سازی، فرم مدارس و سازمان‌ها، لباس نوزاد، ملحفه و روتختی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از پارچه ترگال برای لباس کار

یکی از اصلی ترین نکات تفاوت پارچه ترگال و تترون این است. که پارچه ترگال به ویژه پارچه ترگال کجراه به دلیل ضخامت و استقامت بالایی که دارد. یکی از بهترین گزینه به منظور دوخت لباس کار است. پارچه لباس کار باید باکیفیت بالایی انتخاب شود تا در هنگام خطرات احتمالی مانع آسیب رسیدن به فرد شود که وجود الیاف پلی استر ویسکوز در پارچه ترگال این امر را میسر می‌کند. 

کاربرد پارچه ترگال و تترون برای فرم مدارس

به منظور دوخت فرم مدارس تفاوت پارچه ترگال و تترون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارچه تترون معمولا برای دوخت مقنعه و پیراهن کاربرد دارد و پارچه ترگال برای دوخت مانتوهای رنگی و شلوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. دلیل استفاده از این دو نوع پارچه برای دوخت فرم مدارس آن است که پارچه تترون و ترگال هر دو از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند و با شستشوی مداوم کمتر آسیب می‌بینند.

اهمیت تفاوت پارچه ترگال و تترون در بیمارستان‌ها

پارچه تترون و ترگال از آن دست پارچه‌هایی هستند که در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پارچه ها به دلیل بافت خاصی که دارند، باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی برای بیمار نمی‌شوند. همچنین پارچه تترون و ترگال از وزن بسیار مناسبی برخوردار هستند و بیمار با استفاده از آن‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کند. از دیگر مزیت‌های این دو نوع پارچه آن است که گرماژ مناسبی دارند و به همین دلیل بدن نما نیستند و بیماران و پرسنل می‌توانند با خیال راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

تنوع رنگی پارچه تترون و ترگال نیز باعث شده تا مدیریت مراکز درمانی بتواند با توجه به سیاست‌گذاری‌های خود رنگ مناسبی را برای پرسنل و بیماران انتخاب کند. از میان رنگ‌های این دو نوع پارچه، رنگ‌های آبی، سفید، صورتی، لیمویی و سبز برای استفاده از بیمارستان‌ها محبوبیت بیشتری دارند. نکته قابل توجه دیگر آنکه پارچه تترون و ترگال به دلیل قیمت مناسبی که دارند، بهترین گزینه پارچه بیمارستانی  بشمار می‌آیند.

تفاوت پارچه ترگال بیمارستانی

پارچه ترگال بیمارستانی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارد، با شستشوی مداوم از بین نمی‌رود و کیفیت خود را حفظ می‌کند. وزن استاندارد این نوع از پارچه ۲۴۰ گرم است و در رنگ‌های متنوعی می‌توان آن را در بازار مشاهده کرد. از اصلی‌ترین موارد استفاده از پارچه ترگال بیمارستانی به منظور دوخت لباس جراحان، پزشکان و پرستاران است.

پارچه تترون بیمارستانی

پارچه تترون بیمارستانی دارای وزنی بین ۱۵۰ تا ۱۹۰ گرم است و به همین دلیل از آن به منظور دوخت لباس‌های بیماران استفاده می‌شود زیرا بیمار با آن احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. همچنین پارچه تترون بیمارستانی از گرماژ مناسب، قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. از محبوب‌ترین رنگ‌های پارچه تترون بیمارستانی رنگ صورتی و آبی است که معمولا با عرض ۳ متر خریدار می‌شوند.

سخن آخر

با توجه به تفاوت‌ پارچه ترگال و تترون دارند، از این دو در مصارف بسیاری استفاده می‌شود که مهمترین آن‌ها بیمارستان‌ها است. پارچه تترون و ترگال پارچه‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را با قیمت‌های بسیار مناسبی خریداری کرد. همچنین باید اضافه کرد که این دو نوع پارچه در ایران توسط کارخانه‌های بسیاری تولید می‌شوند.

About Post Author

بازگشت به لیست