مقالات

 تاثیر برش ها در اندام و لباس

برش و مدل های انتخابی در لباس که مجموعه ای از خطوط هستند به دلیل ویژگی های بصری و روانی خطوط میتوانند اساسی ترین و موثر ترین عامل برای مشخص کردن اندام متناسب باشد.

طرح یک لباس زمانی زیبا خواهد بود که طراح آشنایی کاملی با برش های گوناگون و تاثیر آنها روی اندام و لباس داشته باشد و بتواند هر قسمت از اندام را با جایگزینی برش مناسب، بی ایراد و حتی زیبا تر جلوه دهد.

طراحی برش ها در لباس مبتنی بر اصولی است که با استفاده و جایگزینی صحیح آنها میتوان تغییرات مهمی در طرح ایجاد کرد یا با ترکیب و تلفیق برش ها و نیز مدل ها با یکدیگر کار زیبایی به دست داد.

ایجاد یک برش در طرح لباس کار مهم و دشواری است، چرا که کوچکترین بی دقتی در ایجاد برش یا به کار بردن برش نامناسب از زیبایی لباس میکاهد و گاهی اندام پوشنده را نا زیبا میکند.

با استفاده صحیح از برش ها و تنظیم فواصل آنها و تنظیم فواصل آنها میتوان اندام را چاق تر و یا لاغر تر از آنچه هست نمایان ساخت و به مقدار فراوانی عیوب اندامی را برطرف کرد.

قرار دادن اولین برش روی لباس موجب خطای باصره میشود، به گونه ای که چشم به محض مشاهده خط درلباس به راحتی نمیتواند در فضای اندام نفوذ کند و بلافاصله با مانعی رو به رو میشود. در نتیجه بدون توقف درامتداد خط حرکت میکند و مغز بدون توجه به اندازه ی واقعی خط مورد نظر آنرا دراز تر تصور میکند. بنابر این خط یا برش افقی در لباس اندام را پهن و عریض تر و برعکس برش ها و خطوط عمودی آن را باریک و بلند تر نشان میدهند.

برش های عمودی و افقی با ایجاد خطای دید موجب میشوند طول  پهنی اندام ها به گونه ای دیگر دیده شود، به طوری که خط عمودی اندام را بلند و باریک نشان میدهد و خط افقی اندام را پهن و کوتاه.

 

About Post Author

بازگشت به لیست