مقالات

انواع پارچه های تار و پودی

انواع پارچه های تار و پودی :

پارچه بنگال : یا بنگالین پارچه ای است با تار پلی استر پلی یورتان یا همان لایکرا که به صورت مینگل به هم جوینت شده اند و پود آن ویسکوز یا پنبه یا پلی استر پنبه یا ویسکوز می باشد که نمر ه نخ تار ۱۰۰یا ۷۰دنیر می باشد نمره لایکرا ۲۰ یا ۴۰ ونخ پود هم نمره ۳۰ پنبه ای می باشد.

 

پارچه سیلیکات : یا سیلکات یا سلکات پارچه ای است که نخ تار آن های فیلامنت ۱۰۰ دنیر ۱۴۴ فیلامنت سوپر برایت یا برایت می باشد و پود آن ویسکوز با نمره ۳۰ پنبه ای می باشد.

 

پارچه وال یا والت : پارچه صد درصد پنبه می باشد و بسیار سبک می باشد و نوع خارجی آن تار و پودش نخ نمره ۴۰ یا ۵۰ پنبه ای می باشد با تراکم پایین که به صورت پرده ای می باشد وجهت مصارف مانتویی و پیراهنی در فصل تابستان می باشد .

 

پوپلین یا پوپلین کش : پارچه ای است با حدود ۸۲ تا ۹۰ درصد پنبه و لایکرا که نمره نخ آن ۴۰پنبه ای می باشد و پود آن کاور لایکرا دارد ومصرف عمده آن مانتویی خانمها می باشد.

 

لنین یا لنین کش : پارچه ای است که اصل آن از الیاف لینن می باشد و وپود آن کاور لایکرا می باشد نوع دیگر آن با نخ ظریف کامپکت شده پنبه می باشد ودر واقع نوع تقلبی می باشد و کمی نرمتر از لینن اصلی می باشدو جهت مصارف پیراهنی و مانتویی زنانه می باشد.

 

ریون : پارچه های تاری پودی است گردباف و برخلاف اسم بازاری اش به هیچ وجه ویسکوز ریون ندارد و وجنس آن شامل حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد پلی استر و مابقی لایکرا می باشد و با توجه به نمره نخ می تواند مصارف مختلفی داشته باشد از مصرف دامنی تا ساپورت و شلواری و بقولی غواصی.

 

بیزو : پارچه گردباف پلی استر و لایکرا که ترکیبش همانند ریون می باشد ومصرف دامنی و لباس و بلوز زنانه دارد و تاب نخ آن کمی بالا می باشد و حتی نخ به صورت کرپ هم بافته می شود.

 

تترون :  اصل تترون که به تترون ژاپنی معروف می باشد پارچه های تاری پودی است که تار وپودش مخلوط نخ پلی استر ویسکوز شانه شده با نمره ۴۰ یا ۵۰پنبه ای می باشد اما در ایران تا چند سال پیش تار پلی استر ویسکوز بود و پود فیلامنت یا پلی استر مینگل شده و امروزه تارو پود ۱۰۰٪پلی استر می باشد.

 

ترگال : پارچه ای است ۱۰۰٪ پلی استر که تار و پود ان به قول بازاری ها فیلامنت یا فلامنت می باشد یعنی نخ اینتر مینگل شده ونمره ان۷۰یا ۱۰۰یا ۱۵۰ دنیر می باشد و مصرف مانتو شلوار مدارس و مصارف صنعتی هم دارد

 

استات : پارچه های تاری پودی است که به هیچ وجه از الیاف استات بهره ای نبرده و ترکیبی از الیاف برایت و سمی برایت پلی استر با نمره نخ ۵۰ یا ۷۰ دنیر مصرف آن جهت روسری یا شاا می باشد که حتی این پارچه را تقلیل وزن هم می دهندو به جای ابریشم یا همان سیلکی که میگویند می فروشند.

 

شینتل یا شینتال : پارچه های توری است که با ماشینهای راشل بافته می شود و یک پارچه حلقوی تاری است و جهت مصرف خرج کار لباسهای زنانه و ترکیبی اسپرت زنانه می باشد و ۱۰۰٪پلی استر می باشد و نمره نخ آن از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دنیر می باشد.

 

امیدوارم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذاریم.

09136092155

Esfahantextile.ir

About Post Author

بازگشت به لیست