مقالات

الزامات تحصیل در رشته طراحی لباس در داخل کشور چیست

برای تحصیل در گرایش های مختلف زمینه طراحی مثل طراحی جواهرات، طراحی لباس و پارچه و امثالهم، می بایستی در آزمون سراسری دانشگاه های و موسسات آموزش عالی شرکت کنید.

اکنون در ایران، در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد میتوان در حوزه های فوق الاشاره تحصیل کرد. مثلا سالانه بیش از 300 دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته طراحی لباس و پارچه در دانشکده هنر دانشگاه الزهرا مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه همچون دانشگاه هنر و دانشکده هنر های زیبا دانشگاه تهران، نقش مهمی در توسعه زیر ساخت های آموزشی و آکادمیک صنعت فشن به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارد.

طراحی لباس شکلی از هنر است بنابراين شما به عنوان يک طراح بايد داراي شخصيتي خلاق و هنري باشيد.

براي موفقيت در اين حرفه ار مهمترین موارد علاقمند بودن به هنر است. اولين چيزي که در حرفه طراحی لباس اهميت ويژه اي دارد، قدرت تخيل است.

همچنين بايد مهارت کافي را در نقاشي دارا بوده تا بتوانيد ايده هاي ذهني خود را بخوبي روي کاغذ پياده کنيد. و بايد مهارت خاصی در ترکيب رنگ ها، تن و سايه ها داشته باشيد

همچنين بايد قادر به کار با پارچه و استفاده از منسوجات به شيوه اي خلاق و اصيل باشيد.

 

طراحان بايد از تغييرات بازار مد آگاه باشند و لحظه به لحظه اخبار مد را دنبال کنند.

آنها بايد علاقمند به يادگيري چيز هاي جديد و خواندن مجلات، وب سايت ها و کتاب هاي تاريخي و مدرن باشند و همچنين از تاريخ طراحي مد آگاه باشند.

يک طراح لباس در زمينه تجربيات خياطي نظير برش، پارچه شناسي، دوخت و… نيز بايد دستي بر آتش داشته باشد و بتواند تفاوت موجود بين سطوح کيفيتی مختلف پارچه ها را تشخيص دهد.

طراحان لباس بايد دارای مهارت هاي ارتباطي خوبي باشند و بتوانند ايده هاي ذهنی خود را به خوبی بيان کنند. و مهم ترين چيز اين است که فرد طراح دارای ايده های بديع، جديد و اورجينالي باشد تا بتواند نظر مخاطبين را جلب کند و در کار خود موفق شود.

 

 

 

 

About Post Author

بازگشت به لیست