مقالات

مشخصات پارچه ترگال

مشخصات پارچه ترگال از نوع تخت بافت به شمار می روند.که از شبکه منظمی از الیاف در طول و عرض، و در هم تنیدن آن ها با عرض ۱۵۰ سانتیمتر تشکیل می شوند.از اصلی ترین مشخصات پارچه ترگال مشخصات پارچه متقال خام آن ، یعنی نخ تار و پود آن است.

به الیاف مصرفی در طول پارچه در اصطلاح تار یا چله و به الیاف مصرفی در عرض پارچه، پود گفته می شود.تار پارچه ترگال ساده یا چله آن از الیافی به نام ( پلی استر – ویسکوز ) است.

نمره نخ تار مشخصات پارچه ترگال، یعنی همان پلی استر ویسکوز، ۲/۳۰ (سی دولا) است.این نمره نخ را در بازار به نام سی دولا می شناسند.پود پارچه ترگال از نخ فلامنت یا به اصطلاح فیلامنت است.نمره نخ فلامنت پارچه ترگال  فیلامنت ساده ۱۵۰ است. پارچه ترگال با در هم تنیدن تاری از پلی استر ویسکوز و پودی از فلامنت در واحد بافندگی به صورت ساده طراحی می شود.

مشخصات بافت ترگال

مشخصات بافت پارچه ترگال به صورت مربعی شکل است.تراکم بافت یا همان وزن پارچه در حالت استاندارد تقریبا معادل ٢۴٠ گرم است.یعنی مساحت ١ متر طول در عرض پارچه که ١۵٠ سانتیمتر است، وزنی حدود ٢۴٠ گرم دارد.

به طور کلی در یک متر پارچه ترگال با عرض یک متر و نیم، حدود ۴٠ تا ۴۵ گرم ویسکوز (الیاف طبیعی) وجود دارد که تقریبا ١٨ درصد پارچه را شامل می شود و در بازار به صورت رند آن را ٢٠ درصد در نظر می گیرند.

رنگرزی ترگال 

پارچه ترگال پس از بافت ساده به رنگرزی ارسال می شود.در رنگرزی این پارچه به هر ۳ روش رنگرزی ژیگر ، جت و ترموذل رنگرزی می شود. و این بستگی به رنگ موردنظری دارد که قرار است پارچه به آن رنگ دربیاید. 

مصارف پارچه ترگال 

پارچه ترگال اصولا مصارف مختلفی دارد.از جمله برای دوخت لباس های کار و لباسهای بیمارستانی و سازمانی. از بهترین برندهای پارچه ترگال می توان به برندهای همچون ترگال فدک ، تک ، آیدین ، نیک بافت ، زرین پود و … اشاره کرد.

خرید پارچه ترگال

حالا که مشخصات پارچه ترگال را متوجه شدید.اگر قصد خرید پارچه ترگال را دارید به صورت عمده با شماره های درج شده در سایت ما تماس بگیرید و با کمک راهنمایی های کارشناسان فروش ما تجربه بهترین خرید را کسب کنید.

 

 

 

 

About Post Author

بازگشت به لیست