مقالات

آشنایی با پارچه تترون

تترون کاشان

پارچه تترون ساخته شده از الیاف پلی استر ویسکوز در گرماژ های مختلف می باشد و معمولا درپنج عرض 90،150،180،2و3 مترتولید می شود و گرماژ آن بین 150 تا 190 میباشد..
روند تولید و رنگرزی این پارچه همانند دیگر پارچه ها بوده و پس تکمیل فرآیند ریسندگی و بافندگی نوبت به واحد رنگرزی می باشد و پس از آن به روش های گوناگون در صاقه پیچیده می شود. تنوع بیش از 1580 رنگی این پارچه بسیار بوده و معمولا هر کارخانه بین 40 تا 90 رنگ از پارچه با در عرض های 4 متر تولید می کند..
ظرافت، لطافت و سادگی از مهم ترین ویژگی هایی می باشد برای جلب توجه افراد بسیار تاثیر می گذارد و در خصوص پارچه تنظیف و پارچه متقال هم این گونه میباشد و در کنار این پارچه ها تترون با تنوع رنگی که دارد را می توان برای پیراهن ،مقنعه ، یونیفرم و … که جز عمومی ترین مصارف میباشد استفاده نمود..
امروز پارچه تنظیف و متقال هم در رنگ های مختلفی به بازار آمده است که البته به تنوع رنگ پارچه های تترون نمی رسند و البته پارچه تنظیف مناسب پارچه ای می باشد که قابلیت جذب رطوبت و جذب خاک را داشته باشد و بتوان از آن برای تمیز کردن سطوح استفاده نمود..
پارچه هاى ساده و بدون طرح چون اسیر تغییر مد و سلیقه روز جامعه نیستند همیشه خواهان دارند و شاید برای آنها حتی تاریخ انقضایی هم نباشد! این پارچه نیز به خاطرسادگی، تنوع رنگ، قیمت بسیار مناسب و زیر دست لطیفی که دارد تا این اندازه مورد تقاضا قرار گرفته است..
البته از ویژگی هایی مثل ضد حساسیت و خنک بودن آن به خصوص در گرما نباید غافل بود.!

About Post Author

بازگشت به لیست